Niech ten, który nigdy się nie odchudzał, pierwszy rzuci kamień! Takiej osoby ze świecą szukać, prawda? W internecie aż roi się od „cudownych diet”. Atkinsa, Dukana, kapuściana, 1000 kalorii, kopenhaska, owsiankowa, Ewy Chodakowskiej, Anny Lewandowskiej, niełączenia, według grupy krwi, widelcowa, wojownika… intryguje mnie, kto wymyśla te nazwy.

Dieta wysokobiałkowa

Warta chwili uwagi wydaje się być dieta wysokobiałkowa, zwana również proteinową. Polega ona na spożywaniu głównie produktów białkowych przy jednoczesnym zredukowaniu odżywiania się węglowodanami. Białka biorą udział w regeneracji ludzkiego organizmu. Wspomagają utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej. Są podstawowym budulcem narządów i tkanek. Zapewniają prawidłowy rozwój. Przede wszystkim jednak angażują się w przemianę materii – w związku z tym częste spożywanie produktów białkowych daje wsparcie procesowi odchudzania.

Ze względu na zbawienne właściwości białka dieta jest polecana nie tylko osobom pragnącym zrzucić zbędne kilogramy, ale także sportowcom. Oczywiście należy pamiętać, iż stosowanie absolutnie każdej kuracji odchudzającej powinno się przeprowadzać po konsultacji z lekarzem albo dietetykiem. Tylko specjaliści będą potrafili zestawić składniki diety proteinowej w taki sposób, aby nie wyrządzić żadnych szkód w Twoim ciele. Niewłaściwe zbilansowanie posiłków może doprowadzić do dehydratacji lub zakwaszenia organizmu. Należy pamiętać o tym, że kurację wysokobiałkową stosuje się co najwyżej 4 tygodnie. Przedłużenie okresu jej trwania jest niebezpieczne. Osoby cierpiące na schorzenia nerek w ogóle nie powinny sięgać po ten sposób odchudzania, ponieważ zwiększone spożywanie białka jeszcze dodatkowo obciąży te narządy.

Które produkty spożywcze zawierają dużo białka? Ser żółty, mleko, twaróg, kurczak, mięso wołowe, ryby, jaja, orzechy, soczewica, makarony, zboża i wiele innych. Mamy spore pole do popisu przy tworzeniu dietetycznych jadłospisów.

Żywieniowcy i zwolennicy diety proteinowej są zdania, iż kuracja wysokobiałkowa jest jedną z bardziej efektywnych metod odchudzania. Spożywanie dużej ilości protein przyspiesza przemianę materii oraz sprawia, że mniej dostarczanych organizmowi kalorii zamienia się w tłuszcz. Już po tygodniu stosowania diety można dostrzec na wadze liczbę o 5 kilogramów niższą.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o